Kaip „Google“ ekspertai įsivaizduoja mažmeninės prekybos ateitį ir kokiais būdais bei kokiose rinkose tikimasi mažmeninės prekybos augimo?
Mažmenininkai, ko gero, niekada nebuvo tokioje keistoje situacijoje. Kol pandemijos kontekste daugelis kovojo dėl išlikimo, kai kurie turėjo susidoroti su nepaprastai didele paklausa ir milžinišku pardavimų augimu labai netikėtose produktų kategorijose. Iš tiesų, krizinėje situacijoje pasikeitę vartojimo įpročiai niekur nedingo, todėl įmonės turėtų ruoštis įdomiai ateičiai ir būsimam augimui.
„Google“ mažmeninės prekybos ekspertai nagrinėjo klausimą penkerių metų perspektyvoje iki koronaviruso pandemijos, mažmeninei prekybai dar nepatiriant precedento neturinčio pokyčio. Kartu su „Euromonitor“, jie atliko didelį, į mažmeninę prekybą orientuotą tyrimą, tyrinėjantį fizinę prekybą, elektroninę prekybą ir pardavimų rinką visame sektoriuje dešimtyje išsivysčiusių pasaulio rinkų.
Mažmenininkai su stipriais skaitmeniniais pasiūlymais mato didesnį apyvartos augimą
Nors krizė pagreitino elektroninę prekybą, vis dar tikimasi, kad 78% pirkimų bus atlikti fizinėse parduotuvėse 2024 m., o 22% internetu. Nepaisant to, naudinga apsvarstyti skaitmeninį buvimą, nes tyrimas atskleidžia, kad parduotuvės, stiprios elektroninėje prekyboje, per penkerius metus matys didesnį apyvartos augimą fizinėse parduotuvėse. Interneto klientų patirtis turėtų būti sklandi ir integruota su fizine parduotuve.
Kaip pasidalys mažmeninės prekybos augimas?
„Euromonitor“ tyrimas mato šviesesnę ateitį įmonėms, kurių elektroninės prekybos dalis jau yra tarp 5-35% greta fizinės prekybos. Tikimasi, kad jos augs daugumoje rinkų tiek vietinėse, tiek didelėse tarptautinėse įmonėse. Panašaus vystymosi tikimasi ir dabartiniams internetiniams mažmenininkams, kurie plečia savo veiklą, kurdami fizinės prekybos vietas. Tačiau bendrai fizinių mažmenininkų skaičius visose rinkose mažėja.
Trys kryptys, kurias verta apsvarstyti ilgalaikės strategijos planavime
Tyrimas išskiria tris pagrindines tendencijas, kurias tebeverta apsvarstyti dabartinėje rinkos dalijimosi situacijoje, galinčias užtikrinti ilgalaikę sėkmę.
- Vartotojai apsipirkinėja tiek internetu, tiek fizinėse parduotuvėse. Mažmenininkai, išnaudojantys abu prekybos kanalus, numato 86% pardavimų augimą.
- Net 73% vartotojų nebejaučia skirtumo tarp pirkimų internetinėse ar fizinėse parduotuvėse ir elgiasi pagal esamą situaciją. Jie ieško puikiai integruotų fizinių ir internetinių parduotuvių, todėl prekybininkų dėmesys turėtų būti skiriamas integruotai internetinės ir fizinės parduotuvės apsipirkimo patirčiai užtikrinti.
- Konkurencingos kainos, saikingai pateikiamos naudingos rekomendacijos ir asmeninė pagalba yra veiksniai, padedantys vartotojams pasirinkti prekybininką. Vartotojai nori pakankamai informacijos, kad galėtų patys priimti sprendimą. Kuo sudėtingesnis jiems atrodo pirkimo procesas, tuo labiau tikėtina, kad jie pirks kitur. Vartotojai turi didžiulę pasirinkimo laisvę, todėl padėti jiems laviruoti šiuose pasirinkimuose yra raktas į sėkmingą verslo ateitį.